Wil je nu al zeker zijn dat je een kookboek kan komen ophalen, zodra hij klaar is? Reserveer vast een boek, en ontvang begin 2024 een uitnodiging voor de opening. Stuur een mailtje naar katja@stichtingros.nl of klik op deze knop:

Scan deze QR-code en leer koken van Sakina

Rotterdams Ongedocumenteerden Steunpunt maakt een kookboek!

In Rotterdam wonen duizenden mensen zonder verblijfspapieren. Stichting ROS denkt met hen mee over een duurzaam perspectief, hier of elders. Maar in de tussentijd leven al die mensen gewoon in de stad, ze werken, leren, slapen… en koken!

Daarom maakt een groep fanatieke ongedocumenteerde koks nu een boek vol verhalen, foto’s en recepten van hun meest smaakvolle gerechten. De gerechten die hen doen denken aan vroeger, maar ook juist het eten dat hen, op een plek waar ze officieel niet mogen zijn, toch thuis laat voelen.

• Elke woensdagmiddag 13.00

• Rechthuislaan 52

• Lunch mee voor €5,- (of meer)

• Volg @kokenmetros op Instagram voor updates

Elke woensdag tussen 12.00 en 14.00 kookt één van de koks live bij ROS. U bent van harte welkom op Rechthuislaan  52 om te komen helpen of kijken, maar natuurlijk ook om gezellig mee te lunchen om 13.00. Voor de lunch vragen we een donatie van minstens €5,-.

Hoe kunt u helpen? Volg @kokenmetros op Instagram, kom langs op woensdag, doneer o.v.v. ‘koken met ros’ (zie donatieknop op de website) of bestel vast een boek via katja@stichtingros.nl. De planning is om de boeken begin 2024 klaar te hebben voor de drukker.